Virtuaalisen tarinan synty
Pelien fiktiiviset hahmot tekevät pelaajan kautta valintoja, jotka vievät juonta kohtauksesta toiseen kohti yhtenäistä tarinaa. Videopelien tarinallisuus on Marras Mustosen intohimo. Hän on pelikäsikirjoittaja.
22.3.2024
Pelien fiktiiviset hahmot tekevät pelaajan kautta valintoja, jotka vievät juonta kohtauksesta toiseen kohti yhtenäistä tarinaa. Videopelien tarinallisuus on Marras Mustosen intohimo. Hän on pelikäsikirjoittaja.
22.3.2024
Leikin varjolla laittaa lukijan käymään läpi tunteita, jotka ratkaisemattomuudessaan pakottavat jatkamaan lukemista, kirjoittaa kriitikko Jaakko Syrén.
21.3.2024
Katja Ketun romaani taantuu katkeraksi tilinteoksi, jossa pyyhitään persettä Ismo Alanko -elämäkerralla, kirjoittaa kriitikko Niklas Pelkonen.
1.2.2024
Ensimmäinen Korkeajännityssarja-nimellä julkaistu sarjakuva ilmestyi lokakuussa 1953. Se on Suomessa toiseksi pisimpään yhtäjaksoisesti julkaistu sarjakuvalehti.
26.10.2023
Kuusitoista vuotta sitten kustantamo WSOY tarjosi Kaijamari Sivillille käännöstyötä kirjailijalta, jota Sivill ei tuntenut. Cormac McCarthyn romaani The Road kertoo maailmanlopusta, eikä Sivill ollut lukenut mitään niin vaikuttavaa. Nyt Sivill on kääntänyt McCarthylta viisi romaania. Kirjailijan viimeisin teos, Stella Maris, ilmestyy suomeksi lokakuussa.
17.10.2023
Jos taiteen ja kulttuurin nykyrahoituksesta leikattaisiin, se olisi Taija Roihan mielestä uhka demokratialle, julkiselle keskustelulle sekä taiteelle ja kulttuurille itsessään.
27.4.2023