ILOKIVEN PÄÄOVISTA sisään astuessa katse kiinnittyy oikealla aulassa roikkuvaan upouuteen kylttiin.
Kyltti opastaa uudelle palvelupisteelle, josta löytyvät nyt sekä Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan (Jyy) jäsenpalvelut että Soihtu Asumisen palvelut.
Soihtu on Jyyn liiketoimintakokonaisuus. Soihtu Asuminen huolehtii Soihdun opiskelija-asuntojen vuokraamisesta sekä niihin liittyvistä palveluista.
Soihdun palvelupiste muutti Savelan Vehkakujalta Jyyn kanssa saman katon alle Ilokiveen kesäkuun alussa. Samalla myös Jyyn jäsenpalvelut siirtyivät aulan toiselta äärilaidalta samaan tilakokonaisuuteen.
UUSI TILA on remontoitu ja sieltä löytyy uudenkarheat lasikuutiotoimistot Jyyn jäsenpalvelu- ja järjestöasiantuntijalle sekä Soihtu Asumisen palveluneuvojille. Ennen kyseisessä tilassa oli muun muassa ravintolatyöntekijöiden taukotila, sekä ylioppilaslehti Jylkkärin toimitus.

Juuri lomalta palanneen Soihtu Asumisen palveluneuvoja Anna-Leena Kauppilan mukaan arki uudella palvelupisteellä on lähtenyt rullaamaan hyvin.
”Vaikka on vielä pientä paikkojen kuntoon laittelemista niin tilat on kyllä asianmukaiset ja tarkoituksenmukaiset.”
”Toiveena on, että meidän palvelut ja yhteistyöt laajenevat ja paranevat, kun ollaan samassa fyysisessä lokaatiossa”, kertoo Jyyn jäsenpalvelu- ja järjestöasiantuntija Petro Pitkänen.
Jatkossa jos tulee jotain tähdellistä kerrottavaa toiselle, heidän ei tarvitse aloittaa sähköposti- viestittely- tai soittorumbaa vaan asiasta voi huikata nopeasti viereiseen koppiin.
JOILLAKIN ASIAKKAILLA saattaa vielä olla hakemista, siinä milloin mikin saman sijainnin piste on auki.
Soihtu toimii pääosin ajanvarauksella, ja asiakkaiden täytyy tottua siihen, että vaikka tila on auki, palvelu ei ole aina saatavilla ilman varausta.
Suurin osa asumiseen liittyvistä palveluista hoidetaan sähköisesti, joten asiakkaiden ei yleensä tarvitse tulla paikan päälle ollenkaan.

”Juuri asioinnin sähköisyys teki muuton Kortepohjasta kauemmas mahdolliseksi”, Kauppila sanoo.
Erityisesti kansainväliset opiskelijat saattavat edelleen tulla fyysisesti paikan päälle hoitamaan asioitaan, ja heille on hyödyllistä, että molemmat sekä Soihdun että Jyyn asiat voi hoitaa samassa paikassa.
Vaikka tehtävät ovat erilaisia, yhteistyö mahdollistaa joustavamman ohjauksen asiakkaille.
Kauppila voi esimerkiksi neuvoa, mistä mitäkin löytyy tai miten lukuvuositarra hankitaan ja Pitkänen voi opastaa mihin laatikkoon Soihdun kämppien avaimet palautetaan.
KESÄN JA alkusyksyn aikana palvelupisteen aukioloajat vaihtelevat hieman eri viikkoina.
Jyyn kanssa on mahdollista asioida 25. elokuuta alkaen maanantaista perjantaihin aikavälillä 12-14.
15. syyskuuta lukuvuoden jo raksuttaessa hyvää vauhtia eteenpäin Jyyn palvelupiste on auki maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin aikavälillä 11.30-13.00.
Soihdun palvelua on saatavilla aina kuun ensimmäisenä arkipäivänä kello 10-15, keskiviikkoisin kello 12-15 sekä muina päivinä ajanvarauksella. ▬
