Elokuva-arvio: Queer
On sääli, että jälleen homomiehestä kertova elokuva korostaa apaattista erilaisuutta ja yksinäisyyttä, kirjoittaa Saara Nenonen.
2.5.2025
On sääli, että jälleen homomiehestä kertova elokuva korostaa apaattista erilaisuutta ja yksinäisyyttä, kirjoittaa Saara Nenonen.
2.5.2025
Satiirielokuva käsittelee raskaita teemoja ahdistavan pitkien kohtausten muodossa, mutta muistuttaa kyllä, kun on aika nauraa, kirjoittaa Saara Nenonen.
2.5.2025
Itseironiseksi taantuva köppäisyys vetää maton elokuvan omien jalkojen alta. Lopputulos on jatkuvasti melkein huvittava, kuten Sami Hedberg tai räkä, kirjoittaa Niklas Pelkonen.
7.4.2025
Jotenkin Jussi Murikka palasi – Aleksi Mäkelän surkea uudelleenlämmittely epäonnistuu kaikessa, mikä Häjyissä toimi, kirjoittaa kriitikko Niklas Pelkonen.
27.3.2025
Edeltäjälleen uskollisessa jatko-osassa eeppiset taistelut, dramaattiset dialogit ja unenomaiset ennenäkykohtaukset imaisevat tarinaan. Akilleen kantapää on hahmojen laiminlyönti, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
2.12.2024
Ainakin Tim Burtonilla on prioriteetit kunnossa ja tämän rakkaus hahmojaan kohtaan näkyy näiden sympaattisissa kehityskaarissa, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
4.10.2024
Kaksinkertainen Oscar-voittaja Mel Gibson ihastui lomamatkallaan Suomeen. Jyväskylän ylioppilaslehti julkaisee hänen kirjoittamansa kirjeen yksinoikeudella.
15.8.2024
Elokuvissa, televisiosarjoissa sekä suurten teatterien lavoilla loistanut Andrew Scott on lähes surun lamauttamana ja pidättyvänä Adamina monitahoinen, kirjoittaa kriitikko Saara Nenonen.
18.3.2024
Putoamisen anatomia pallottelee motiiveja ja näkemyksiä taidokkaasti, mutta antaa riittävän paljon tilaa katsojan omille tulkinnoille, kirjoittaa kriitikko Niklas Westrén-Doll.
18.3.2024
Kahden osan perusteella Villeneuven Dyyni on tarinallisesti turvonnut rahjus, jolla ei ole muuta annettavaa kuin komea ulkokuori, kirjoittaa kriitikko Niklas Pelkonen.
28.2.2024